onsdag, september 01, 2010

Ja, det är över

Nu är tre månader sommar över igen. Vi utvärderar på samma sätt som vi gör varje år på dagen första september.

  • Antal semesterdagar: 22
  • Antal sjukdagar: Noll
  • Antal bröllop: Noll
  • Antal fester: Vi säger fyra.
  • Antal bakfyllor: Fler än nödvändigt.
  • Konserter under Rocksommar -10: Vi säger fem, ifall konserter var jag hade biljett men inte gick räknas.
  • Antal nätter på luftmadrass: Två.
  • Antal uppfiskade fiskar: Noll
  • Antal simturer: Noll
  • Antal grillkvällar: 2
  • Antal bilvaxningar: Noll
  • Antal joggade kilometer: Fem
  • Antal timmar i solen: Noll
  • Skörd ifrån plantagen: Ett smultron och tre jordgubbar.
  • Gick sommaren för fort: Ja
  • Antal resor: Tre.
  • Var sommaren en besvikelse: Nej det kan jag inte säga. För kort, men jag fick en sniff.
  • Hur var vädret: Värmerekord fram till sista veckan i juli sedan konstant regn. Som det ofta är med andra ord.
  • Sommaren soundtrack: Mango Tango ifrån Bolibompa-skivan.
  • Årets sommardrink: Öl som vanligt.
  • Om någon säger "sommaren 2010" om tio år vad säger du då: En i mängden.

1 kommentar:

Söderberg sa...

det är så många frågor som dyker upp, men jag vet inte var jag ska börja...