fredag, november 26, 2010

Adventsfika, en bra tid för surströmming


Kära Bullen,

Min pappa har fått för sig att man ska dricka sin snaps varm för att känna snapsens alla kryddor och aromer. Jag tycker nog att snapsen blir godare kall och rivig som en sibirisk tiger. Snälla Bullen hur ska jag göra för att få kall snaps som alla andra barn till framtida snapshögtider?

Som vanligt är det inte jag som skriver som skrivit brevet.

Mvh
Kille på 38 somrar (på ett ungefär) som förresten gästar det riktiga Kiruna nu när resten av Sverige härmar.

2 kommentarer:

Ännelaij sa...

Svar:
Käre Kille på 38 somrar.
Jag är rädd för att jag måste berätta för dig att din far har rätt.
Nubbe ska inte vara iskall.
Den ska inte vara varm som glögg.
Rumstempererad eller lite mer är bäst.

Med vänlig hälsning
En Bulle

Smuckers sa...

Herregud, har du också blivit galen?