måndag, maj 23, 2011

Det är i motvind draken lyfter

Problemet med att blogga är att man måste ha en någorlunda otrött hjärna för att kunna blogga. Min hjärna är inte otrött. Problemet med fotografering när vi ändå räknar upp problem är att fotografering är vad som händer medan vi är upptagna med kamerainställningarna.

Men på fredag disputerar sambon. Sju och ett halvt års slit är över. Det blir också fest hela natten lång, vilket för mig betyder säkert ända till halv elva. Om nu inte askmolnet blockerar hela europas luftrum så att den enda lämpliga opponenten i världen inte kan flyga in ifrån Australien. Han ska tydligen vara vresig redan innan resan. Det vore ju typiskt. Var förvarar man 70 liter vin? I magen är tyvärr inte rätt svar.

I morgon ska jag göra två anställningsintervjuer. Det är lika uttröttande på den frågande sidan av bordet. Som vanligt glömmer jag bort personliga frågor. Dom brukar jag bortrationalisera även när det inte är anställningsintervjuer.

Engelska fotbollen är över. Som vanligt en skitsäsong. Istället för att åka upp åkte Sheffield United mer. Det tredje lagret i ligasystemet är tydligen var vi hör hemma.

Inga kommentarer: