lördag, januari 10, 2009

Kompletterande halvor

Det som inte får hända när man klipper håret är att batterierna i maskinen tar slut. Det som inte får hända då är att man får besök. Förutsatt att det inte kommer besök kan jag nu länge begrunda vad som är snyggast. Kort hår eller Bobby Ewing?

Eller ska jag behålla 50/50 looken? Inget signalerar självvalt utanförskap som en 50/50. Lite Jekyll. Lite Hyde. Människans dualitet.


....eller ska det slutligen bli den där mohikanen jag så länge pratat om? Det vet vi inte förrän hårklipparen är laddad igen.

3 kommentarer:

Ännelaij sa...

Tycker du ska göra hårförlängning på båda sidorna.
Och sedan fläta rastaflätor.

Kommer bli jättenyggt..
Verkligen!
Jag lovar!!!
Särskilt då du under sommaren dansar till reggaemusik med Frans i lekparken.

Tur du får proffstips!
Mvh
/HonSomInteVetVadHonTalarOmMenTjaLiteKulÄrHonOmHonFårSägaDetSjälv-Alien

Erik Ahrnbom sa...

Vackert. Freuds "detet". Jung och "skuggan", Selma Lagerlöfs "tysta raseri". Och allt det andra på motsatta sidan. Din frisyr sammanfattar människan.
Gå nu till jobbet och hävda din rätt att se ut hur du vill. Och att vara hur full vill.

Smuckers sa...

Måste tyvärr meddela att jag nu är en välanpassad medlem av samhället med, ungefär, jämn hårlängd. Jag ser dock detta som ett första steg mot en frisyr som ska signalera komplett galenskap. En prototyp som senare kommer kompletteras med fläckvisa cirklar i tinningen för att ge intrycket att elektroder brukar fästas där regelbundet. Nästa gång ska vi utforska ytterliggare vad som kan åstadkommas.

Rastaflätor? Dansa reggae? Skulle inte det verka lite tokigt?