onsdag, januari 14, 2009

Macho-listan

16 saker man inte gör om man är macho:

- Använda paraply.
- Åka buss med lokaltrafiken.
- Gå till doktorn.
- Resväska med hjul.
- Spa.
- Använda dörröppnare.
- Kaffe latte.
- Öronproppar på konserter
- Smycken, smink och krämer
- Klippa håret hos en frisör.
- Ta på jackan när man ska gå de 50 metrarna till lunchrestaurangen. Oavsett väderlek.
- Fråga efter vägen.
- Stretcha.
- Myslampor.
- Mer än ett stopp när man åker bil inom Sverige.
- Ha sylt, sallad m.m i en separat lunchlåda.

Straffet gud har tilldelat mig för att vara så macho är lika intressant som ironiskt. Står jag i blåst mer än en minut så får jag ont i öronen. Hade jag inte varit så macho hade jag gått till doktorn istället för att köpa öronmuffar.

3 kommentarer:

Mr Hyde sa...

Pyttsan. Att dricka Cola-vodka groggar från 15 års ålder till nu utan att ge efter för påtryckningar från omgivningen. Det är macho. Det fanns en tid då även du var macho. Då blandade du bara med Hugolina. Det var unikt. Det var macho.

/Mr H

Erik Ahrnbom sa...

Herrejösses vilken lista! Bra. Jag hukar och smiter undan. Det gör för ont.

Smuckers sa...

Jag får erkänna att enbart och alltid dricka vodka blandat med en skvätt Coca-Cola är macho.

Sedan får jag ju också erkänna att macho-listan var längre för bara två år sedan. Sakta men säkert har jag sjunkigt mot fjolligheten och t.ex. låtit en bilverkstad skifta hjul. Oförlåtligt, men kring dessa 16 sanningar bygger jag nu ett Fort Alamo. Ett sista fort som inte får retirera. No retreat, no surrender.