lördag, juli 25, 2009

Sälj inte min häst



7 kommentarer:

Smuckers sa...

Tack, för det. Du har blivit min livlina.

Söderberg sa...

Jag håller på dig!
Kollar varje dag.
Undrar och funderar hur det går.
Kämpa på, om inte annat så för min skull.

He he, men ärligt talat så är det ju klart snart, eller?

Smuckers sa...

Bra fråga. Jag trodde att jag skulle ha hunnit lägga golv i tre rum till vid det här laget, men det dyker alltid upp något man inte tänkt på.

Nu är prio på att få upp kakelfogar på resten av kaklet. Sedan ger sig mycket när man kan skruva upp fläkt och kontakter. Sedan kommer jag säkert söndra några kakel när jag borrar hål i dom och får göra om.

Sedan är det väggarna. För att få bort den äckliga väven har vi lagt på en easy-up grej som ska täcka väv. Den ska slipar och spacklas. Sedan ska tapet upp, som vi inte valt ännu, vilket kommer ta sin tid.

Bänkskivan har vi inte ens fått ännu. Förhoppningsvis passar den precis i utrymmet vi har försökt mäta ut till den med millimeterprecision, men kanske inte.

Sedan är det passbiten/täcksidan som IKEA levererade fel och nu har strulat upp leveransen totalt som vi måste såga till och klämma fast mellan diskmaskinen och taket eftersom vi glömde den var den egentligen skulle vara.

Sedan är det lister. Alla sorters lister.

Det kommer aldrig ta slut.

Söderberg sa...

Ok ok, känner igen allt det där. ALLTFÖR väl.
Men du har öl kvar iallafall?

Listerna tar vi i höst.

Smuckers sa...

Annars går det inte! Vissa blir semester-alkoholister. Jag kommer bli Sverigens första renoveringsalkis.

Erik Ahrnbom sa...

Herregud. Och jag tänker inte berätta om vårt nya urgamla sommarhus i Skåne.

Smuckers sa...

Jo, berätta!