måndag, juni 21, 2010

Den ständigt feltajmade tajmingen

I höstas tyckte jag som bekant att jag behövde en säkerhetsdörr. Främst eftersom vi som sista flerfamiljshus i Stor-Stockholm inte hade ett portlås. Öppna spjäll dagen lång, roligt för barnen och inbrottstjuven. Efter att föreningen meddelande att planerna för portkod låg långt borta skred jag till verket. Tog in offerter, samlade grannar, förhandlade, la en order, väntade, väntade, ändrade ordern, väntade, glömde nästan bort att jag beställt en säkerhetsdörr, väntade.

Sedan en dag var den bara där, bokstavligt. Grannen glömde informera att dörrkillen skulle komma så en dag var den bara där. Vilken dag hade föreningen då installerat ett portlås undrar säkert den insiktfulla läsaren? Två dagar innan dörren kom svarar jag då.

Men snyggt blev det!