fredag, juni 25, 2010

This story is true I swear


Det är en lång historia, men den började som alla bra historier med ett svek. Av någon anledning fick jag för mig att Arbogaöl var för tung och mörk för en varm sommardag, så istället köpte jag Åbro men beräknande som jag är slängde jag in några Arboga som reserv ifall det inte funkade. Det funkade så klart inte. Arboga är det enda som stillar min törst. Nu hade jag bara några stycken men en uppsjö åbro. Midsommar hade börjat illa.

Så döm om min glädje när serveringen i den lilla by var vi kollade majstången serverade arbogaöl. På flaska dessutom. Det har jag inte ens smakat förut. Enda orosmolnet var ifall dom skulle ta kort så här långt på vischan. Kontanterna var det som vanligt skralt om. Så med spanande ögon närmade jag mig kassan för någonsorts indikation när jag såg en A4 med texten: Endast kontakter.

Nu var jag rejält förvirrad, menar dom el-kontakter eller skulle jag känna rätt människor. Villrådgit flackade blicken tills jag såg samma A4 på kassaapparaten men men med ett k struket och ersatt med ett n. Nu visste jag vad som gällde och jag hade råd. Midsommar var räddad! Där ett tag var jag orolig för traktens el-kontakter.

Inga kommentarer: