söndag, januari 23, 2011

Själv är bäste dräng

Vanligtvis klipper jag håret själv med en maskin hemma. Det är inte så mycket att jobba med så det brukar gå bra. Men någon gång per decennium måste man ju gå till en frisör bara för att kolla ifall något ändrats. Försöker frisörerna fortfarande starta en konversation, finns det en frisörska över 50 år, är det fortfarande 10 minuters arbete och 20 minuters finlir som inte gör skillnad bara för att göra skäl för arvodet?

Idag var en sådan dag. Nu fattar jag ingenting av min frisyr. Det ser ut ungefär som samma frisyr en ananas skulle vara stolt över. Var det här någon sorts hämnd ifrån frisörskrået? Är det för att jag brukar säga att jag vill se ut som Göran Persson? Är det mitt dåliga småprat? Förminskar jag ert yrke genom att göra det snabbare, snyggare och billigare hemma?


mvh

Bert

Inga kommentarer: