torsdag, oktober 13, 2011

Det där med solskydd


Det är omöjligt för en karl att fixa. Kanske för att krämer är sådant karlar inte ska hålla på med, vi har det inte i genetiken.

När solen börjar bränna för hårt brukar jag ta pojkens solkräm med solskydd 35. That stuff actually removes tan, som borgmästaren i Spin City sa till Paul när dom båda rymde till Florida. Tyvärr är jag inte så noga när jag klafsar på krämen. Det blir vita fläckar som är helt skyddade mot sol och resten hel rött. Sök till exempel på Gotland på denna blogg för ytterligare referenser.

Idag tänkte jag dock annorlunda. Tog mig omaket och gick till affären för att köpa någonting runt pH 12. Något som jag bara kan klafsa på i ojämna lager för jag glömmer även bort var jag sedan smort mig tidigare. Passade mig noga för sololja för det är sådant jag hört ska användas när man till steka sig själv.

Som vanligt blev jag utskrattad och uppmanad att tvätta handflatorna när jag kom till stranden. Tydligen hade jag köpt något som förutom att skydda typ målade kroppen solbrändsfärgad. Protect & Bronze. Det lät ju precis som det jag ville. Bli skyddad medan jag bronsades av solen.

Släng hit flaskan solkräm med Lille Skutt på sig. Jag ska bliva vid min läst.