söndag, december 11, 2011

Tvätta knark och sälja pengar

Fan, nu måste jag ju posta filmerna jag sålde på Tradera till den facila priset av 1 krona. Jag kanske måste betala någon för att tjäna den här kronan.

Jag är som Åhléns. Ibland när min sambo utnyttjat sina klubbrabatter så får jag också skaffat mig ett medlemskap för att få mer rabatt. Så har skett med Kappahl och Stadium, så också nu med Åhléns. Men varningsklockorna ringer. Först fick jag 20% rabatt på valfri vara. Veckan efter det fick jag 25% på valfri vara. Det måste finnas en hake. Så här fungerar inte kapitalism har jag lärt mig.

Det blev förresten 25% på en rakapparat. Reservdelarna direkt ifrån Eindhoven fungerade inte. Jag ser en framtid i "laddningsställningsbordet". Varenda hushållspryl säljs med en ställning för att ladda batteriet. Snart kommer dessa ställningar ta över hemmen.

Den mörka vätskan som i vilken man doppar sushi har förresten sojabönan som ingrediens. Så det är inte helt fel att kalla den champinjonbryggda brygden för soja.

Inga kommentarer: