torsdag, augusti 16, 2007

En dag kommer jag tycka att jag är ung nu

Det tråkigaste är när man märker att det blir mörkt tidigt. Sommaren är redan på väg mot sitt slut. Det känns ungefär som att fylla 35. Härifrån går det bara nedåt frånsett en eventuell britt-sommar.

Men vad har statistiken att säga om det här? Enligt SCBs statistik förväntas jag leva tills jag blir 79,68, om vi gör om det till månader så blir en månad 6,64 år. Så vetenskapligt har jag bara hunnit till början av maj på min livsbana. Tjihooo! Vad gör jag här skriver tråkiga memoarer? I should be rocking by now!Fira den annalkande sommaren.

Men å andra sidan så kan jag nog som bäst förvänta mig att leva till 55 med min livsföring. Då har jag hunnit till mitten juli. Högsommaren av mitt liv alltså. Inte så dåligt det heller.

Du kan ta ner handen Dr. Freud. Jag vet.

Mäh, jag bokar en resa till Kiruna istället. Där är det ljusare. Åker på lördag

Inga kommentarer: