tisdag, oktober 09, 2007

1987 - När man stod på topp

Undra vad den psykologiska termen är för att manliga småbarnspappor nästan alltid har sitt barn med på fotot i Facebook? För mammorna verkar inte detsamma gälla. Kan det vara så att ett litet barn på armen gör gubbar mer attraktiva, medans det för kvinnor ses som en nackdel med barn ur raggningssynpunkt?

Jag vet inte heller den psykologiska termen för valet av mitt foto. Jag tror att det närmast kan beskrivas som ulv i fårakläder-syndromet. Vanligt bland män mellan 30-40 som nu måste hoppas på desperata åtgärder och ironi för att verka attraktiva.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gu, vad lik du är dig!
Alltså inte gud utan dig.

Hälsningar från en som "känner" dig.
Vi är födda i samma stad.

Men vi har inte setts sedan du var barn..jag tror jag är ca 10 år äldre än dig.

Vi är "släkt" genom din pappa och min mamma.

Smuckers sa...

Nu är jag riktigt nyfiken, berätta mer!