tisdag, maj 05, 2009

Campylobacter

När klockan är fem och man sovit fem timmar så är det lätt att bli sur över att det inte finns några rena skärbrädor. Skärbrädor rasslar förbi som pengarmätaren när man tankar. Skiva en grönsak så hamnar den i diskmaskinen, skiva en limpa så går den direkt till diskmaskinen. Inte undra på att det aldrig finns några skärbrädor. Så istället för att böja på knäna och plocka upp en ny tog jag skärbrädan som låg överst i disken. Jag var ju sur och trött och det är ju ändå bara någon som skivat gurka på den.

Allt gick bra tills sambon undrade om jag verkligen använt gårdagens skärbräda. Den som hon använt för rå kyckling! Sacré cour, vad har jag gjort. Nu lever jag iallafall i spänning några timmar.

6 kommentarer:

Erik Ahrnbom sa...

Känslan av att kaskadkräkas en tisdagsförmiddag på tunnelbanan. Alla känner medlidande, ingen vill hjälpa till. Deltagande nickar och en liten näsduk som läggs på ett säte för upphämtning.
Det gamla vanliga, alltså.
Gör så här i stället: Hojta till. Äska tystnad i vagnen. Sikta tydligt på en barnvagn och sedan patron ur. För att skapa en helt ny situation, menar jag.

Smuckers sa...

Duly noted.

Söderberg sa...

Gör som Barlach. Skaffa 13 skärbrädor!

Smuckers sa...

Å, andra sidan så mår jag fortfarande bra. Tydligen spelar det ingen roll att man använder gårdagens odiskade kycklingbräda. Då borde jag ju kunna slänga de tre brädorna som ändå inte verkar fylla någon funktion förutom ta upp plats i diskmaskinen och lysa med sin frånvaro.

Ännelaij sa...

Men blä!
Min mage som redan är i olag behöver nog...luftas.. efter denna "berättelse".

Skönt iaf att du verkar må bra!?

Hoppas iaf att du sköljde av den före skivandet?

Jag behöver nog besöka damrummet igen för att sätta på lite rouge.

/A

Smuckers sa...

Jag kan ha sköljt den innan, men mest troligt inte.