onsdag, maj 27, 2009

Sakta sjunk vi genom lagren

Varningstecknen på att man håller på att bli gubbe kommer frekventare än Nord-koreanska kärnvapentest. Härom veckan uppgraderades jag till Internet Explorer 8, notera uppgraderades inte uppgraderade frivilligt, sedan dess har jag tappat bort min listan över besökta sidor som brukar finnas på knappen närmast adressfältet. Jag klickar men ingen lista. Utan den är man körd! Har man ingen historia har man som bekant ingen framtid heller. Typiskt gubbar att ha problem med en inställning på IE.

Igår kom ytterliggare ett hack i medelålderns jaktbössa. Jag såg en fågel som jag aldrig sett förut och kände mig tvingad att fota. Mistluren ekar.



Den påminner om en duva men är mycket större. Skulle nog räcka till middag för en större familj. Vad kan det vara? En famous grouse? Det är nog inte en wild turkey. Det jag kan om fåglar har jag lärt mig ifrån whiskey och jag har inte sett den på en whiskeyflaska.

4 kommentarer:

Ännelaij sa...

Det är en duva.
Men jag vet inte vilken art.

/A

Smuckers sa...

Jasså, så det finns flera arter duva. Anabola-Duva? Vanligast i ryska inlandet men kan synas i Sverige i sällsynta exemplar.

Ännelaij sa...

Ja, jag tror att det är en AngelaMonroeDuva.
Jag ska forska vidare i detta så fort jag orkar(läs om 82 veckor) eller då jag springer på någon som är fågeläggspärt.

/A

Smuckers sa...

Jag måste nog köpa en fågelbok. Nu spricker jag av nyfikenhet vad jag kan ha sett.

AngelaMonroeDuva. Man hör ju på namnet. Angela Monroe. Facinerande.