söndag, maj 16, 2010

Den dimhöljda hjässans gorillor

Hockey-VM ger upphov till frågor. Inte frågor som vilka proffs som tackat nej, hur långt Danmark kommer räcka, ifall dimman ovanför Bengt-Åkes hjässa kan kallas kalufs, Sveriges powerplay, vem som kommer vinna. Nej, det intresset i pseudovärldsmästerskapet i ishockey lämnade de sista normala ungefär samtidigt som Kasatonov la skridskorna på hyllan. Kvar finns Viasat och ett fåtal som inte vet hur man ställer in andra kanaler på sin Boxer (men hör och häpna fortfarande orkar bli upprörda att välbetalda proffs inte ställer upp för sitt land i VM).

Det jag undrar över är företagsloggorna som man bara ser på evenemang som hockey-VM och formel 1, men aldrig hört talats om utanför en internationell sportsändning. Vilka är dom? Vad vill dom? Och ifall dom vill synas internationellt måste dom ju verka internationellt, men varför då inte i Sverige?

Exhibit 1:


Exhibit 2:



Slutsats: Det gör mig mer upprörd att okända företag än hockeyproffs nobbar Sverige. Ett dåligt betyg till VM och ett sämre till mig.