lördag, maj 08, 2010

Peace in our time

Eftersom det var kalas och lagret av smörgåstårta var överväldigande åt jag massor. Och drack två öl. Sedan blev jag så trött att ögonen omöjligt kunde hållas öppna och somnade på soffan. Man tror ju att man ska lära sig av misstagen men vad är det första jag gör efter tuppluren? Tar en öl och en smörgåstårta. Nu måste jag inspektera insidan av ögonlocken igen. Kan inte hjälpas.

Förövrigt kan jag meddela att jag är så ”off” att jag missat att börsen fallit 12% i veckan. Det var tråkigt för jag skulle sälja vid första tecken på oro. Dessutom har jag besökt Rinkeby Torg inte mindre än två gånger i veckan i futila försök att hämta ett DHL-paket, men det är en lång historia och nu måste jag sova.

5 kommentarer:

Erik Ahrnbom sa...

Elvis.

Söderberg sa...

smörgåstårta, mat för gudar!

en gång åt jag 17 bitar smörgåstårta en helg
sen åt jag inget alls på måndagen

Smuckers sa...

17 bitar! Det var starkt. Nu när all tårta (smörgås som vanlig) är borta känner jag mig lite vilsen. Ungefär som när ett OS slutar.

Erik Ahrnbom sa...

Smörgåstårta är matens formel 1. Jag gillar den bäst med obegränsade mängder PET-läsk.
Tycker dock att landgången lite oförtjänt hamnar i skuggan av smörgåstårtan ibland. Glöm inte den, alltså.

Smuckers sa...

Landgång! Med en bira! Helgen är räddad.