måndag, februari 26, 2007

Memoarerna sågar: Tele2

En större samling kvastris verkar man inte kunna samla på ett företag ens om man försökte. Dom har varit helt hopplösa ifrån dag 1 och stinker fortfarande. Jag ser det som ett tecken av tiden. Företag sjabblar alltid ihop det så att vi kunder för påminna och påpeka för att det ska bli rätt. Låt mig samla mina erfarenheter:

1. Ringer och ställer lätta frågor som storleken på mailboxar, fast-IP, nummerportering innan jag bestämmer mig. Killen i luren kan inte svara på nästan något.

2. Av outgrundlig anledning tar jag ändå Tele2 för att spara en slant. Vill vara ute i god tid (22:a december) för att få igång abonnemanget till den 1:a februari. Kundtjänst svarar att dom ringer upp mig i mitten av januari för att fixa abonnemangen. Tror ni att någon ringer? Givetvis inte.

3. Andra februari ringer jag och anmäler mig igen. Men kundtjänst ger mig helt andra priser än vad jag läser på deras sajt, så jag säger att jag vill ompröva mitt beslut. Ringer upp igen senare och lyckas få prata med en tjej som vet vilka priser som gäller och tar min beställning.

4. En vecka senare får jag IP-telefoni modemet. Men inte själva bredbandet!!! Ringer upp igen och påpekar att IP-telefoni utan bredband är tämligen värdelöst. Kundtjänst kan inte hitta en beställning på bredband. Dom lägger upp beställningen. Tio nya dagars leveranstid.

5. Två månader efter min beställning den 22:a februari tickar bredbandet igång. Mycket darrigt dock. Med jämna mellanrum slocknar uppkopplingen och telefonsamtalen har ett eko. Jag ska dock felsöka hos oss innan jag tar en ny strid med Tele2 för ny strid lär inte gå att undvika.

Jag har ännu inte lyckats klura ut ifall dom skiter i oss eller om dom bara är för korkade för att lyckas.

Inga kommentarer: