torsdag, mars 29, 2007

Landslaget har sitt spel och jag har mitt

Jag förstår egentligen inte artiklarna om matchen mot Nordirland. Innan matchen pratas det om lätt seger eftersom Sverige är det mer tekniska laget och har bättre spelare på alla positioner som spelar i mycket bättre klubblag än irländarna. Det enda som talar för Nordirland är kollektivet, kämpaanda, dålig plan och kliniskt målskytte. Alltså borde Sverige vinna lätt.

Men vanligtvis är ju rollerna omvända. Sverige är tekniskt sämre och har spelare som spelar i långt sämre lag än motståndarna, men vinner på kollektivet och tokspringande. Det är bara att se på matchen mot Spanien i höstas. Vi fick helt enkelt smaka på egen medicin som jag ser det. Samma sak när man gnäller på att en kille som inte ens platsar i Leeds får göra två mål. Sverige har haft gott om spelare som inte platsar i mediokra klubblag men sänkt storlag i landskamper.

Man vill ju så gärna att Källström och Chippen ska visa var skåpet ska stå, men dom visar ju tyvärr inget för att avsluta debatten. Den cyniska delen av mig kan även bittert konstatera att det säkerligen hade blivit seger med Allbäck. Om det fortsätter så här kommer medelåldern vara över trettiofem på landslaget inom kort.

Inga kommentarer: