tisdag, februari 03, 2009

FM-bandets schizofrenaste frekvens

Jag har kommit till den olyckliga åldern när man börjar känna sig lite för gammal för P3, men för ung för P1. Ja, jag vet att det finns en kanal som heter P4 som jag förväntas lyssna på, men för i helvete, jag är ju indie!!!

På mina vandringar mellan P1 till P3 och tillbaka så halkar man ibland in i okända hål som man vill ge en chans. Som häromdagen när jag hamnade på Rocket 95,3 -The Rock Home of Stockholm. Alla mina behov bejakades när Little Steven vände vax och erinrar sig anekdoter ifrån spelningen på Super Bowl. Äntligen en plats på frekvenslinjalen var pinnen kan få vila.

Nästa morgon slog jag på radion med darrande fingrar för att få min fix, men möts av vad som verkar vara församlingsradio. Psalmer blandat med gudsord, programledare som tappat sina anteckningar och vinylskivor som hackar. Nu efter några dagar ser jag mönstret. Kyrkradio på förmiddagen, rock'n'roll på eftermiddagen. Ord ifrån gud när kristna pensionärer tar sitt morgonkaffe. Little Steven när bakfulla rockers stapplar upp efter tolv. Perfekt symbios!

Psalmer eller Little Steven's Underground Garage. Hugget som stucket som dom säger på Svenska sabreringssällskapet.

Inga kommentarer: