tisdag, februari 17, 2009

In Sweden we say nöff, nöff to the police

På söndag får jag besök ifrån Kanada. Riktiga kanadensare ifrån Kanada som ska åka Vasaloppet, tydligen har dom inte 9 mil skidåkning i Kanada så man måste åka runt halva jordklotet för att åka 9 mil. Själv hade jag dragit nio varv runt elljusspåret om jag kände för att åka nio mil, mycket billigare och mindre folk i vägen.

Givetvis vill dom sightsee:a Stockholm i några dagar innan det bär av till Dalarna och där kommer jag och vår uthyrningslägenhet in i bilden. Men ingen fara, bättre guide över Stockholm kan man inte hitta. Van att hantera internationella situationer som jag är. Så det är lugnt. Som kanadensare kan jag tänka mig att dom vill se den fina ishallen vi har i Sundbyberg, hänga utanför Sörje Balmings hus och inspektera kvalitén på tallvirket i trakten. Det är lugnt. Vi blir nog inte arresterade.

7.50 AM. Det är den 7.50 som är på morgonen, eller hur? Right är höger det vet jag, men vilket håll är höger?

Fan, jag får snäppa upp mig! Jag representerar ju Sverige nu.

Hoppas förresten dom har snö i Mora.

Inga kommentarer: