lördag, februari 20, 2010

Rätt man i fel tid


Som jag ser på dubbeljakten kommer jag att tänka på när jag tränade skidor. Det var inte så att jag älskade sporten, verkligen inte, jag råkade bara vinna skoltävlingarna och blev kallad.

Träningen var skittråkig. Men det var jätteroligt att på väg till träningen skejta race på femtio meter. Nu har såklart skidvärlden insett att skejt är här för att stanna. Då fanns bara klassiskt. Jag bara väntar på att dom ska fatta att sprint är max 200 meter och inte ska köras i klassisk stil (jag menar var går gränsen, ska man inte börja tävla på träskidor och kabelbindning igen, snabbast runt på skidor ska ju vinna). Då kommer jag bli het. Å om jag hittar en tidsmaskin så klart.

Frågan är om jag ska åka framåt till när 50 meter blir en OS-distans eller bakåt och åka skejt innan det blev officiellt uppfunnet.

Inga kommentarer: