onsdag, februari 17, 2010

Roligt

Ohh, vad roligt att vi har tagit OS-guld! Eller vi och vi. Jag satt ju mest framför datorn och slötittade litegrann när det blev spännande så jag kan inte säga att jag har särskilt stor del i guldet. Det enda jag bidragit med är möjligtvis att någon skattekrona gått till en skjutvall. Det var ju Björn Ferry som gjorde jobbet, så det är roligt att Björn Ferry tagit OS-guld! Det är ju lite roligare att Björn Ferry tog OS-guld än till exempel en fransman för Björn bor ju närmare mig, har lite mer lika värderingar, har lite mer lika kultur, lite mer samma bakgrund.

Hur som helst så är jag glad för att en kille som bor närmare mig, har lite mer samma värderingar, lite mer samma kultur och lite mer samma bakgrund vann OS-guld!

1 kommentar:

Huskorset sa...

Ja, det är allt lite otäckt när folk från andra kulturer vinner guld. Norrmän, t.ex. är de inte lite...liksom ihåliga. Och inga kronjuveler har dom heller. Jag säger som Tage D: Den där oljan, den låg väl där före 1905 också, så den är väl egentligen svensk?
Om fransmän har jag en enda uppfattning: Man vet inte om de talar eller gurglar sig, men obegripligheten i deras rotvälska gör å andra sidan att det ju kan kvitta.