torsdag, december 14, 2006

Jag satt på tunnelbanan och åldrades i smyg

Idag kom Anticimex och sanerade mot mässingsbaggar. Vi jobbade stenhårt igår för att vara redo för saneringen. Varenda skåp gicks igenom och varenda persedel skakades. Sedan fixade vi ett fritt utrymme på 40 centimeter ifrån väggarna och dammsög noga. Ni kan tänka er hur svårt det är att fixa 40 centimeter över hela lägenheten när man bor trångt. Sängar ställdes på högkant och möbler flyttades mellan rummen. Barn och sambo fick ta tillflyktsort hos morföräldrar 15 mil bort.

Imorse kom Anticimex och sprayade i två minuter effektiv tid.

Det första jag såg när jag kom hem var en mässingsbagge. Torch the place!

Nu måste jag återställa allt till sin riktiga plats.

I februari lämnar vi med glädje över till nästa hyresgäst.

4 kommentarer:

Mr Hyde sa...

Har du inga bilder på dessa mässingsbaggar?

Smuckers sa...

Jag ska försöka fota nästa gång, men dom är svåra att fånga på kort. Dom ser ut som små skalbaggar, några milimeter stora och färgade som en bronsmedalj.

Mr Hyde sa...

Mässingsmedalj menar du väl?

Smuckers sa...

Nä, dom ser ut mer som brons än mässing.