onsdag, december 06, 2006

She moves in mysterious ways

Mycket riktigt blev det ingen höjdare på jobbfesten. Dålig service, lite mat, lite vin. Dessutom var det supervarmt i det hörn var vi hade gömts undan. Det blev inte bättre av att jag smakade en spansk peppar för att fördriva tiden. Jäklar vad det brände! Magdansösen såg jag ju givetvis ingenting av ifrån min undanskymda position, men det hindrade inte henne från att leta sig till vårt bord och bjuda upp mig.

Så för att sammanfatta: Där satt man svettig av värme och spansk peppar när en magdansös väljer just mig av 178 personer i lokalen att bjuda upp. Givetvis tvärvägrade jag. Vanligtvis brukar man inte våga vägra med allas blickar på sig, men jag vägrade. Jag har många bedrifter inom dansens konst, däribland att lära Buffys kusin Patrik att dansa vilket tillhör en av mina stoltaste bedrifter, men just idag var magdans det sista på min önskelista. Det måste vara hårt för henne att stå där halvnaken och bli ratad inför så många människor. Jag kan inte säga att jag vet hur det känns, men det är säkert hårt.

Var man ska titta för att undvika att bli indragen i magdansshow är förresten ett dilemma. Om man tittar bort så kan man inte bli uppbjuden, men är samtidigt väldigt oartigt mot dansaren, mellantinget verkar inte funka alls.

Kan vi inte göra samma sak nästa år också, snälla?

Inga kommentarer: