fredag, december 22, 2006

Jul, jul strålande jul

Datumet är det enda som skvallrar att det bara är två dagar innan jul. Julkänslan är jämförbar med en morgon i april. Problemet ligger i att mantrat för julen har bytts ut ifrån "God Jul" till "man blir ju ändå så less på julmaten". Det enda folk säger är hur less dom är på julmaten. Det här är problem för mig. För jag är inte less på julmaten. Jag skulle kunna begrava mig i julmat och äta mig ut på andra sidan eftersom jag bara får julmat till livs på självaste julafton (om jag har tur).

Det är hemskt. Det är jul och jag vill ha julmat, men alla andra har förätit sig, så när det är julfest bjuds det på libanisisk meze eller italiensk buffé och jag får ett ännu större julmatsunderskott. Imorgon ska jag äta julmat även om det kommer bestå av halvfabrikat i ungkarlsförpackningar. Om jag följer upp det med en tur på stan borde ju någonsorts jul infinna sig.

Inga kommentarer: