fredag, januari 26, 2007

Union Jack vs. Sankt Georgskorset

"Jag och min son har diskuterat er bubbeltävling och jag hoppas verkligen att ni bara acceterar röd-vit som svar. /Vän av ordningen" så skulle ett ett eventuellt brev ifrån mig till P3:s barnradio kunna se ut. Givetvis är det sorgligt att jag ens tänker tanken och måste dra in en femmånaders baby som alibi, men det visar hur patetisk jag är.

Grejen är nämligen att jag hörde barnradions tävling som ligger insprängt i Morgonpasset. Den här gången var det lite James Bond-tema och en av frågorna var: Vilken färg har Englands flagga? Jag tror att dom fiskar efter svaret blå-vit-röd som är Stor-Brittaniens flagga (vilken James Bond representerar), men Englands flagga är ju vit och röd som alla barn säkerligen vet. Jag skulle kunna ha väntat mig detta av reklamradio, men att P3 som får skattepengar för folkbildande verksamhet ska missleda våra barn så här kan ju inte accepteras.

Nu ska jag lurpassa på deras sajt tills dom publicerar rätt svar, sedan ska jag inte göra något, eftersom jag istället ska mumla lite missnöjt svenskt och acceptera.

Det är inte lätt att vara en besserwisser.

Inga kommentarer: