söndag, december 16, 2007

Loose as a goose

Ha, ha, ha. Nu är jag i Kiruna på jullov. Ni andra stackare får klara er bäst ni vill i den mörka brunnsbotten som kallas södra Sverige. Som alla vet finns bara julen i norra Norrland. Jul i södra Sverige är ingenting annat än obotlig optimism och allvarlig förnekelse. Som att fira midsommar på Grönland eller Hanukka i Hitlers bunker. De naturliga förutsättningarna finns helt enkelt inte. Jag är förvånad att invånarna inte skitit i det för länge sedan.

Varmt är det också! Sex plusgrader. Det är åtta grader mer än Stockholm....bara det...Till er ungdomar i Norra Norrlands inland vill jag bara posta en varning i utbildningssyfte på hur julen kan te sig söderut. Skrämmande och ofattbart, eller hur?

Till alla som nu tror att det finns en läghenhet som är helt bevakad för inbrott så vill jag bara varna för att min sambo fortfarande är kvar och hon kan vara farligare än en vakthund.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men näe!

Rackarns järnspikar!
Alltså, ska du hjälpa din ömme fader och ömma moder med att skotta snö nu då?

VAVAVA?!

Nähä, tänkte väl det..du åker upp för att käka knäck och sova länge samt se på snön som faller emdan du pillar navelludd!

Fy, vad typiskt.

Tur din sambo håller ställningarna nere i södern.

Och hon slipper ju skotta.

Ha en trevlig jul däruppe bland fallande snö, norrsken och knarrande skor..

Och jag är INTE avis!
alls..

/A

Smuckers sa...

Nej, för tusan. Det får dom sköta själva. Det funkar tvärtom, dom ska sköta mig och Frans vi ska vila.

Men med 5 plusgrader behöver man inte oroa sig för att skotta. Halkan är dock värre.