måndag, december 31, 2007

Nyårslöften

Jag funderar på två nyårslöften. Den första är lika dödsdömd som återkommande; börja träna och gå ner i vikt.

Den andra är ännu lite svårare. Att leva extremt miljövänligt i ett år och inte köpa något som inte är nödvändigt. Iofs unnar jag mig i dagsläget inga inköp förutom öl och snus (vilket dock är absolut nödvändigt) så för min del hade det inte varit så svårt. Det sociala livet hade dock säkert börjat gnissla om man inte köper julklappar, presenter eller öl på puben. Ett experiment värt namnet.

Om man hade fått köpa tjänster så hade det ju varit lugnt. Nästan allt roligt är tjänster. Men då kommer ju bara personen som utför tjänsten köpa något miljöovänligt för pengarna så det måste ju nästan också gå bort, eller?

Kanske får det mogna ett år medan jag tokhandlar allt man kan behöva under 2009.

2 kommentarer:

Mr Hyde sa...

Happy new year, miss Sofie!

Ännelaij sa...

Alltså..
Vi har samma problem.
Gå ned i vikt...*shit*..
Leva mer miljövänligt..
(det haaaatar jag!)
Hur kul är det att sopsortera!?!?

Hellre svälter jag.

Bäst är om man svälter genom att äta miljövänligt..
Eller kanske allra bäst:
Inte äta alls!

Två flugor på smällen.

Gott Nytt År!

/A