onsdag, april 30, 2008

Stenlunga

Solen skiner och sandlådesäsongen är i full gång. Nu när det inte regnat på länge blir det dammigt och barnen är smutsiga som gruvarbetare mot slutet av dagen. På dagis har dom också en sandlåda, men allt sand har med åren spridits över hela gården så allt är egentligen lite sandlåda, utom kanske just sandlådan som börjar bli tom.

Tänk om jag skulle få tag på småtjejerna som sålde mig en påse sand för några år sedan...dom hade ju fin sand. Sist jag såg dom var en söndag förmiddag för många år sedan när dom ringde på dörren till ungkarlskyffet var jag då bodde. Eller egentlingen plingade dom två gånger eftersom jag sov, var bakis och inte ville öppna. Vill du köpa sand? Frågade tjejerna när dom kommit över chocken över att se bakfull Smuckers. Nääe, jag tror inte att jag behöver sand, sa jag. Men det är jättemjuk sand. Känn själv! Sa en flicka och räckte fram en liten påse med sand. Det var sannerligen mjuk sand, det fick jag hålla med om och köpte en påse för tre kronor.

Undra var dom säljer sin sand nu när jag skulle behöva några säckar? Men sådana entreprenörer har väl gått vidare till större och bättre saker.

Inga kommentarer: