onsdag, april 02, 2008

Stoppa censursamhället!

Jag uppmanar härmed alla att klä sig i grått fredagen den 4:e april som en manifestation i protest mot ABB:s blockad av Memoarerna. Tillsammans kan vi sätta press på företagsledningen att stoppa förtrycket och censuren så att min kompis ska kunna läsa Memoarerna igen på arbetstid. Grått representerar ABB:s ledning och IT-policy.......Äh, vad fasiken, inte en människa har ju gråa kläder hemma. Vi säger blått istället. Blått är det som gäller! Det är inte upptaget av någon annan manifestation vad jag vet.

Aktionen inspireras av den förmiddagen i mitten 80-talet när låg- och mellanstadiet på hela Lombolos rektorsområde samlades på fotbollsplanen och släppte ballonger i FN:s färger i en manifestation mot kärnvapen. Så välriktad och effektiv var aktionen att stormakterna började nedrusta bara några år efter det historiska ballongsläppet.

Tillsammans är vi starka!! Wear blue, feel blue!

Slut på meddelandet.

3 kommentarer:

Erik Ahrnbom sa...

Jag minns det där. Det gick som en stöt genom Sverige, ända ner till Lund, och sedan fortsatte ballongerna budskapet vidare ut över världen.
Tack för er insats.
Det minsta jag kan göra är att sätta på mig den blå overallen.

Smuckers sa...

Vi kommer bli tusenden!

Ännelaij sa...

Jag har burit blått hela dagen..underkläder, jeans, tröja strumpor.

Jag stödjer verkligen detta.
Det är VIKTIGT!

/A