söndag, juni 07, 2009

Är det bara jag eller har ni också märkt av Elvistrenden?

Elvis verkar vara den största presenttrenden i mammaminne. Jag är säker på att söndagsbilagorna är fulla om detta så ni visste det säkert redan, men ändå. Bara under senaste året har jag fått Elvis-servetter, Elvis-vin, Elvis-kapsylöppnare, Elvis-karameller, Elvis-dricksglas. Mitt hem blir mer och mer som Elvisboden i Norberg.

En banan, en burk jordnötssmör och receptet på ”Fried peanut-butter and banana sandwich” är faktiskt en väldigt bra present. Att jag inte kom på det först.

Hur häftigt är det inte att dom har en Elvis affär i Norberg, Västmanland? Semesterplanerna börjar ta form. Elvisboden i Norberg, Bryggerimuséet i Arboga och Ronnie Peterson-muséet i Örebro.

2 kommentarer:

Erik Ahrnbom sa...

Haha! Dödens triangel. Men i sanning en vision som heter duga. Egentligen borde du välja rätt sorts fordon till ändamålet. Kanske lastbil, som Maria Gripes Elvis farsa körde?

Smuckers sa...

Ett par Texas long horns spända över grillen kanske? Det kan vara mycket smakfullt med ett par horn på en Mitsubishi Lancer.

Men var tusan ska jag få tag på long horns? Renhorn hade varit lättare. En Mitsubishi med renhorn på motorhuven?