lördag, juni 06, 2009

Same procedure as every year, James.

Jag kommer ihåg det så här. Ofta inföll 6:e juni på en helg, men sedan av någon anledning blev det en lång ökenvandring i början av millenniet med bara vardagar. En tisdag år 2000, onsdag -01, torsdag -02. Då var regeringen tvungen att kliva in och göra något. Dom hörde sitt kall och förstod sin plikt. Den 6:e juni blev helgdag 2005.

För det är jag väldigt tacksam för det betyder att jag kan fira varje födelsedag på Theodoras. Inser att jag som vanligt glömt att bjuda in någon, sådant kan ju sätta en sardin på födelsedagsfiranden. Men den som finner sig själv i trakterna av Fridhemsplan kan lika gärna kliva in på Theodoras och ta en stänkare. Vi kommer tidigt så att vi kan avsluta tidigt, säg fyratiden. Ta med en DN ifall det blir tråkigt.

Let it rock!!

2 kommentarer:

Ännelaij sa...

Grattis på födelsedagen!
:)
Hade jag varit i Sthlm så hade jag giiivetviiiiis kommit förbi theodoras coh bjudit dig och din familj på en stänkare!
Även Frans.
Eller..näe..kanske inte just han.

Och DN hade jag aldrig tagit med utan jag hade roat mig och er genom att skrattat högt, dansat på bordet. Ragla lite grann, spytt på toaletten, vält ut ett vinglas (rött vin) på min vita klänning etc.
ÄR det fest så är det.

fast..det kanske skulle vara att oroa er ni ungdomar där.

Ha en bra dag
/A

Anonym sa...

Ett stort grattis på födelsedagen!! Mvh Eva-Maria med fam