måndag, juni 15, 2009

Scener ut ett föräldraskap

När stadens danspalats gjordes om till ett lekland så kunde det ju inte passa bättre en regnig dag. 2,75-åringen hade inte en tanke på att leka i den delen av leklandet som är gjord för 2,75-åringar, han skulle såklart hänga på kusinen som är fem år.

Problemet med att ha en femåring som idol och ledstjärna är att dom kan saker som en 2,75-åring ännu inte kan, så då blir det upp till 37-åringen att hänga efter femåringen och 2,75-åringen genom leklandet för att putta på ibland och hålla i handen i dom stora rutschkanorna. Det kan vara väldigt jobbigt för en 37-åring med repbroar, kryptunnlar och skumgummirullar som man ska klämma sig igenom.

I kryptunneln som hänger fyra meter över golvet kände jag lukten av min egen kvalmiga svett och rädsla som jag funderade på ifall dom räknade med att en 37-åring som lagt på sig ett kilo varje år i tjugo år skulle krypa här. Jag tror att jag även kan ha kännt en fyra åring som ilade förbi.

Inga kommentarer: