onsdag, oktober 07, 2009

I would hate to have to pull ranks

Jag har tagit notis om att jag blivit mycket slarvigare i trafiken. Men efter tjugo år i tjänsten förtjänar man det. Rookies och nybörjare får acceptera att mer seniora medlemmar tar företräde och friheter på deras bekostnad. Dom har tid, dom får vänta, vi är närmare döden och har sålunda mer bråttom att ta oss fram. Har du till exempel sett en pensionär som tittar bakom sig innan dom backar ut? Nej, dom backar bara ut. Har du sett en pensionär köra ut på vägrenen? Nä, det är deras väg och dom vet det. Dom har betalat skatt för den vägen i decennier.

2 kommentarer:

Ännelaij sa...

eh..
Jamenalltså.........
...jag är väl snart panchis jag med..
Jag BRUKAR kolla åt alla håll när jag backar..men häromdagen i vårt lilla samhälle så backade jag ut och glömde titta åt vänster så jag höll på backa in i bussen.

Nu letar jag efter en snygg virkad basker i grått för att matcha bilen, sedan är jag ursäktad.
Väl?

Smuckers sa...

Det är så det börjar. Snart är du lite stelare i axeln och tycker inte att det är värt att titta bakåt överhuvudtaget.