söndag, oktober 04, 2009

Med rätt motivation är allt möjligt


Om jag hade vetat och förstått när jag vaknade att jag skulle ha lagt en stor del av golvet i Frans rum innan kvällen var slut. Men då var det alldeles för tidigt för både förstånd och tankeverksamhet. Men när svärmor säger att hon hinner vara barnvakt om vi börjar jobba klockan åtta nästa lördag fick jag eld i baken. Nästa lördag vill jag inte börja jobba klockan åtta.

Norstedts engelska lexikon var förresten till utmärkt hjälp istället för en hand som pressar ner brädan i rätt läge. Sådana tips får man aldrig av Timell.

3 kommentarer:

Söderberg sa...

Tjusigt!! Bra jobbat! Kom igen nu!!! Bara lite kvar...

En hund sa...

Av Anders Timell skulle man kunna få sådana tips. Dock inte av hans värdelösa bror och nemesis.

Smuckers sa...

Aj, jävlar vilken träningsvärk. Hur kan man få träningsvärk i benen av att lägga golv.

Efter den här renoveringen måste jag renovera mig själv.