lördag, mars 15, 2008

Palt Fiction

Modebloggen fungerade inte bra. Lika lite besökare som vanligt, om inte ännu mindre. Så jag får prova bloggvärldens näst bästa koncept matblogg.

Finns det någon som säljer palt i pitabröd ännu? Om inte kanske pitapalt får stå för den första intjänade miljonen. Palt, lingonsylt, skirat smör i pitabröd. Palt och bacon i pita. Gräddstuvad stekt palt i pita. Låter fantastiskt.

Sedan investerar jag den miljonen i en sopprestaurang where you make your own soup. På ett buffébord väljer man själva soppan bland ett fint utbud av soppor och sedan går man till nästa buffébord och väljer vad man vill ha i själva soppan. Först vätskan och sedan grejerna som flyter i soppan. Då har vi två miljoner.

De två miljonerna går raka vägen till hamburgerrestaurangen som rationaliserat bort allt som finns mellan burgaren och brödet. Det som brukar finnas där är redan inbakat i köttet. Det blir lättast så för alla.

4 kommentarer:

Ännelaij sa...

Ahmeh! Vad smart du ÄR!
Palt är gott...men i Pitabröd?
Men kan funka..kan funka..
Funkar ju med köttfärs.

När det gäller soppan ställer jag mig som matexpert tveksam.
Asså vill man ha fisksoppa så det en annan fond än köttsoppa.

Plus att det finns oschiga pensionärer med pensionatarmar som bara öööser på med alla ingredienser som finns varför restaturangen snart går i KK (som konkurs inte som..i ja..duvetvadkompis)

Varför kan jag kalla mig matexpert förutom alla andra experter?

Tja, bonussonens fästmö sa till mig förra veckan:
Alien alltså du lagar sjukt god mat!
Värsta restaurangen!

Jag hopps hon menade vad hon menade..inte vad hon sa...

Tjingeling

/Alien

Smuckers sa...

Man får ju ha en fond (då har jag lärt mig ett nytt ord) för fisksoppa och en för köttsoppa. Om man vill ha fisk i sin fiskfond så är det bra, men vill man sätta korv i sin fiskfond så får man väl göra det. Man väljer själv helt enkelt.

Kommer osökt att tänka på min morbror som trodde att man var tvungen att laga köttsoppa för att få buljong.

Huskorset sa...

Oj. Akta dig för Barlach och hans buljongtärningfobi.

Men pitapalt är helt enkelt genialiskt. Ta patent ögonaböj.

Smuckers sa...

Kanske ska jag registrera det som varumärke och sätta in en annons i Piteå-Tidningen och sälja till högstbjudande.

Jag är fortfarande bitter över att Skidförbundet snodde min idé om ett etapplopp på skidor typ Tour de France och gjorde Tour de Ski. Samma fälla ska jag inte gå i igen.