lördag, mars 01, 2008

Sabrina fastetsad på näthinnan

Jag blev utmanad att utse den slemmigaste 80-talslåten, men det är ju en helt omöjlig uppgift eftersom hela årtiondet gick ut på att vara slemmig. Det är ungefär som att utse Englands fulaste tänder. Det finns så otroligt många att välja bland och dom är så rackarns fula allihopa.

En video som jag kommer ihåg som mycket vacker och därmed mycket slemmig är dock:



Jag skickar vidare utmaningen till Mr. Hyde och Ännelaij som båda har fötterna fast förankrade i 80-talet.

2 kommentarer:

Ännelaij sa...

Holy sh*t!
Den låt jag minns mest som var "slemmig" var ju Samantha.
Hittade dock inte rätta videon med henne i poolen precis som med Sabrina.

Samatha har nog en kultstämpel nu..tror jag..

Jag gillar mest Günthers version av Touch..den är iallafall bra att lyssna på medan man motionerar...
Ja..cyklar...

Mr Hyde sa...

MAMA! Jag hade Sabrina på väggen hemma i pojkrummet. Minns att panelen bakom planschen blev blekt när jag till slut beslutade mig för att skiljas från planschen. Måste nog också hålla med om att Samantha Fox var strået vassare ändå. I sjätte klass var det plugghästar som inte hade ett okejklistermärke med Sam Fox på plånboken.

80-talet var toplesstider. Det var helt okej att Sabrina inte lyckades hålla bh:n på plats.

Det var tider det...

/Mr H