tisdag, mars 25, 2008

Skoteronani

För första gången någonsin var jag inte ovanför polcirkeln på påsken. Vilken otur för i det här föret hade jag glänst med mina träskidor.



....och kolla här. Det ser ju ut som om dom kör i slow motion. Jag hade sprungit förbi.



Så där nu har du redan tittat 13 minuter skoterkörning om du såg båda filmerna. Varför inte göra det till 21 minuter? Kom igen, hur ofta unnar du dig över tjugo minuter skoter i mjuksnö?



För övrigt anser jag att rejäla träskidor är det enda värdiga transportsättet. Åker man plastskidor kan man lika gärna åka skoter.

3 kommentarer:

Erik Ahrnbom sa...

Men vilken underlig musik!
Själv har jag varit i Luleå. En gång. Jag och brorsan funderar på att åka upp och hyra skoter nästa år.

Erik Ahrnbom sa...

Morrissey ska spela i Hyde park den 4 juli i sommar. Så här kommenterar han det hela:
'What is classical is what we all agree on, and I think we all acknowledge Hyde Park festivals as important events. I am honoured to be asked to headline on July 4th, marking my 26th year haunting British music, and following the Hyde Park greats - T.Rex, Joan Armatrading, and someone with insecure teeth. I promise a thundering bill of tight nerves and suavity and all your favourites from Disc magazine. I will take Hyde Park like a flea inhabits a dog. Art-hounds and people with badly cut hair are very welcome. I shall do my utmost not to pull a sour face. The sun will make up its own mind. It is, of course, the day when America celebrated its independence from Sidcup, but we can easily reverse that situation with a bit of John Mills stiff-upperness. Bring your own lodging-house towels, but don't expect any three-shrimp appetizers.'

Smuckers sa...

Fy faan! Jag blir helt till mig när jag läser det här. Genast går tankarna till hur illa jag valt semesterveckor och om det går att fixa sig till London. Vore sannerligen ett minne för livet.

Jag tyckte musiken på filmerna var bra. Beställde soundtracket på stående fot.