tisdag, september 02, 2008

Undra vad det kostade?

När jag var på kräftskiva i lördags kom jag att tänka på Grevinnan och betjänten. Jag brukar göra det ibland. Det brukar börja med att man försöker komma ihåg vilka som satt runt bordet. Amiral von Schneider är ju lätt att komma på. Det har man sedan barnsben. Pommeroy och Winterbottom brukar man komma på efter en stunds funderande. Men den fjärde, han kommer jag aldrig på. Det retar mig. Efter ett tag fick jag ta en livlina och sms:a 118100. Dom ska ju kunna svara på allt och mycket riktigt. Sir Tobey är ju den fjärde! Nu ska jag aldrig glömma det igen.

Med några öl i kroppen och imponerad av deras kunskaper var jag tvungen att verkligen testa vad dom går för. Så jag messade: Har ni ett bra skämt jag kan dra på kräftskivan? Efter en halvtimme kom svaret: Hej! Vår tjänst är populär och din fråga är placerad i kö. Tack för tålamodet! Mvh 118100. Jag tog mig ordet och drog skämtet. Ingen fattade poängen.

En timme senare kom ett nytt svar: Det finns så många bra skämt att de skulle bli avundsjuka på varandra om vi valde just ett. Men ett bra skämt som kan nämnas är: "Varför dog mammutarna ut? För att det aldrig kom några papputar!" Inte sagt att det är bäst, men det är ett riktigt kvalitetsskämt som alltid går hem. Ett annat är: "Varför kryper norrmän på golvet på Ica. Jo det letar efter låga priser".

Så där, ordningen var återställd.

Inga kommentarer: