fredag, december 19, 2008

Where are my manners!?

Jag vet inte vad som flög i mig och hoppas att ni kan ha överseende. Vad är det för fasoner att bara posta ett Morrissey-klipp och låta er hänga utan nödvändig information. Kvarlämnade för att försöka lista ut saker själva. Alldeles själva. Jag hoppas att ni kan förlåta, visa överseende och acceptera min gottgörelse.

Nu gör vi det här en gång till på rätt sätt:

1. Morrissey söker givetvis efter No one can hold a candle to you av Raymonde. Alldeles för kortlivat band ifrån Manchester.
2. Uttrycket can't hold a candle to X betyder att någon är mycket sämre än person X. Så underlägsen att en jämförelse inte ens kan göras. Uttrycket härstammar troligen ifrån tiden när lärlingar höll ljuset för sina mästare. Om man inte ens var värdig att hålla ljuset åt hantverkaren var man verkligen dålig.
3. Såklart är det minsta man begära att texten scrollas så att man kan sjunga med. Hjärtat valde jag speciellt för er. Som en liten gest.



4. Nu, en gång till from the top

Inga kommentarer: