torsdag, april 30, 2009

Aktieägarna skola strömma till

Låt oss till att börja med leka med tanken att man skulle spela Lotto. OK, har du vant dig vid tanken? Då går vi vidare och leker med tanken att man vinner, låt säga, 148 miljoner. Färdig?

Vad skulle man göra då? För egen del kan jag ju säga att en uppsägning hade legat på posten innan tilläggsnumrena träffat rännan, men sedan måste man ju ha något att göra också. En orsak som motiverar ens existens. Kanske ett företag med missionen:

"Vi ägnar oss åt sådant som verkar roligt och folk av någon anledning vill ägna sig åt. Helst inte i sådana branscher var det kan barka totalt åt helvete eftersom 148 miljoner inte är så mycket pengar då, men lite förluster kan vi leva med, jag har ju trots allt vunnit på Lotto och måste göra något för pengarna. Semester mellan vecka 26-30, och om vi känner för det lite på övriga veckor också, jag har ju trots allt vunnit på Lotto".

Där skulle jag sedan gå mellan korvstoppardivisionen, bryggeridivisionen och bloggardivisionen och "hjälpa till" litegrann. Men nu till poängen. Det jag tänkte på innan jag kom in på Lotto-banan. Visst vore det bra om alla företag hade ett sovrum var man kunde sova litegrann medan man hade lite "downtime"?

Inga kommentarer: