onsdag, april 08, 2009

Det jämnar ut sig sa Greven

Hi, hi. Det här visste ni inte, men nu är jag på efterlängtad semester i Kiruna stad. Påsklov! Skoter, stuga, solsken, skidor, korvgrillning, isbarer, pimpelfiske. Det kan ju bara betyda en sak, en kraftig förkylning är på väg så att det mesta går om intet som vanligt. Är det inte förkylning så är det ett lågtryck med stormvindar ifrån Barents hav, eller en flygresa ifrån helvetet som lika gärna kan sluta i norska Bodö som i Kiruna.

På något konstigt sätt så känner jag mig dock relativt frisk. Så var kan då de alltid närvarande snubbeltrådarna befinna sig den här gången? Ja, just det. Sambon har ju en bihåleinflammation som inte gör henne flygvärdig och skumpar just nu på nattåget mellan Kiruna och fjärran. Isvindar och snöfall ifrån Barents hav kan vi checka av. This is what we call vargavinter in Stockholm. Flygresan. Flygresan! Jag har aldrig sett så många barn på ett och samma flygplan. Det var rena dagiset. Men när vi stått stilla i över en timme vid gaten på Arlanda för att någon pappskalle checkat in sina tre väskor och sedan inte kommit till gaten började barnen bli lite rastlösa. To say the least. Sent omsider hade alla väskor genomsökts och omlastats. Två och en halv timme på ett plan är en timme för mycket som jag brukar säga.

Är det inte det ena så är det det andra, sa flickan med näsblod.

Inga kommentarer: