fredag, november 17, 2006

And if you must go to work tomorrow....

....well, if I were you, I wouldn't bother (ibland gör populärkulturreferenserna rubrikerna för långa för rubrikfältet).

Att rekryterare gör nästan vad som helst för att slippa läsa en CV är ju solklart. Ibland kan annonsen i stort sett vara en beskrivning av dig, men du är inte ens nära en intervju. Men ibland funkar det åt andra hållet också. Vad i hela friden gick fel i deras rekryteringsprocess när jag blev intressant för tjänsten som butikschef för en välkänd butikskedja?

Alla som känner mig vet ju att jag är mycket intresserad av kläder, främst för målgruppen 14-28 år, och att kravet på att följa med i modet inte är några som helst problem. Se bara på modeveckan jag hade på Memoarerna i våras. Pure class.

2 kommentarer:

Mr Hyde sa...

Du är som klippt och skuren för jobbet. Minns särskilt när du gick och svettades på en galleria i Västerås för att du råkade komma in på damavdelningen. Fan, nu kom jag och tänka på de goda kebabtallrikarna vi käkade där varenda Festivus. FLYTTA TILLBAKA TILL VÄSTERÅS!

Smuckers sa...

Jag får kanske ha som krav att skippa damkläderna och bara sälja karlkläder och då helst bara jeans och svarta skjortor eftersom allt annat är knapsu.