onsdag, november 22, 2006

Go West

Att flytta är det värsta jag vet. Det spelar ingen roll vart jag än har flyttat så har det gjorts med tungt hjärta och visioner av jordens undergång. Till och med när jag flyttade ifrån kyffet på Motorgatan så var det tråkigt och den lägenheten var obeskrivbart dålig (jag får gå in på detaljer någonannangång). Med tiden så blir ju ens hem ens borg. Minnena av saker man gjort i lägenheten gör att man blir sämre på att släppa taget än min mamma. Alla bostäder har sina fördelar och när man har bott där ett tag så verkar just de fördelarna vara helt oersättliga. Ack, detta vemod!

Med det sagt så kan jag säga att vi kommer flytta! Livet var gott på Konradsberg och jag kommer sakna det, men om man sätter alla fördelar med nya stället i en hög så blir det en jättestor hög. Det blir längre till Theodoras men å andra sidan får jag råd med fler öl.

Fördelar: Större, billigare, balkong, parkering, barnvänligare, garderober, varmare lägenhet, mindre lyhört, diskmaskin, tvättmaskin, billigare Canal+, billigare bredband, mindre avgaser, badkar, förråd, bra hyresvärd, inga krav på studiepoäng.

Nackdelarna är att det finns många fina promenadvägar på Kungsholmen, det är fyra meter till tak, bra kommunikationer, nära till flotthak och att vi bor otroligt vackert.

Inga kommentarer: