tisdag, november 07, 2006

Lazy Sunbathers

Växthuseffekten gör sig mer och mer påmind. Igår försvann varmvattnet ifrån vår lägenhet. Som väntat innebar frånvaron av värmande strömmar att elementen blev kalla och temperaturen i lägenheten minskade drastiskt. Befolkningen fick klä barnen med sockar på händerna för att klara natten. Ett mycket pedagogiskt exempel i vardagen på hur framtiden kan bli.

Men jag kommer inte skriva under uppropet. Vi kan omöjligen sänka rumstemperaturen ännu lägre. Det får gå som det går med världen. Om min vägran orsakar global översvämmning får jag be om ursäkt och flytta till stugan. Kanske kan vi fiska ifrån altanen och odla lite vin på södersluttningarna (det som blir över säljer vi dyrt till sydeuropéerna för att ge igen för hur dyrt deras vin är nu. Då får dom se vem som bestämmer när dom sitter på sina överbefolkade landtestar och inte ens har vin att smutta på). Sverigedemokrater beviljas endast utresevisum till länder var folk tittar snett på dom och muttrar att dom tagit emot för många svenskjävlar. Gott nog?

Otto Sjöberg är som alla vet patetisk:

Några månader sedan: Kampanj för billigare bensin.
Nu: Kampanj mot bensin
Om några månader: Säkerligen en kampanj för mindre flygskatter.

Ähh, vad jobbigt! När jag letade länken till raderna ovan råkade jag skriva på uppropet (genom att klicka på fel länk). Nu har jag oavsiktligt givit mitt stöd för deras kampanj att kränga fler tidningar. Det blir intressant att se om miljöhotet slår 83-åriga Gun som skulle vräkas. Just nu leder hon med cirka 80,000 underskrifter.

Inga kommentarer: