torsdag, november 02, 2006

Idioten tänker högt

Det har varit så många dagar på undantag nu att undantagen inte längre känns som undantag. Senaste veckan har det varit övertid till 21 på jobbet. Igår tog det en timme att åka ifrån S:t Eriksplan till Konradsberg. Som vanligt tog jag fel väg. Om jag hade tagit E4 ifrån Solna så hade jag fått åka helt ensam på motorvägen eftersom några långtradare proppade igen vägen just innan påfarten, men när jag såg det var jag redan fast i gyttret. Vägen kan väl beskrivas som normal vinterväg.

Idag har jag dock varit hemma hela dagen med Frans eftersom sambon fick magsjukan inatt. Än så länge har jag klarat mig ifrån kaskadkräkningarna, fast många hade nog beskrivit mitt normaltillstånd som magsjuka. En av mina få plus (som dock inte kan nämnas i arbetsintervjuer) är just att jag inte har kräkts sedan 20:e augusti 1999. Det hade inte varit skoj att behöva spola ner de sju åren i toaletten. Imorgon blir det övertid igen för att jobba tillbaka tiden.

Nä, nu blev det här en tråkig uppradning av dagen. Vi lägger ner där.

Mental note: Skärpning till nästa post!

Inga kommentarer: