måndag, september 03, 2007

15.00 första måndagen varje kvartal

Det positiva med dagen var att jag hann hem innan störtregnet överraskningsanföll.

Annars var det mycket negativt. Sov tre timmar tack vare egen klantighet, fick avbryta Frans sömn för att hinna till BVCs väl tilltagna öppettider mellan 09.30-11.00 på måndagar, stressa för att hinna, märka att det hamnat någonsorts sörja på motorhuven, hålla tempo med en mycket energisk pojke under den timslånga väntetiden, konstatera att Frans fick sprutan både i handen och i benet (som var meningen) och att BVC-besök kan vara riktigt tråkigt för en lillponke, märka att sörjan torkat in på motorhuven som blivit alldeles skrovlig, konstatera att gnälligheten som är en bieffekt av sprutan slagit in. Sedan när Frans äntligen fått mat, funnit ro och somnat så drar testen av det där j**la Viktigt meddelande till allmänheten sirenen igång. För att vara på säkra sidan att han definitivt ska vakna så kör dom en hel dragen ton i trettio sekunder som tydligen ska betyda "faran över". Jag kan säga att faran inte är över. Faran är pretty fu**ing far from over både för mig som nu hade en ytterst trött och grinig pojke på halsen och den som är ansvarig för detta ständiga testande av sirener i bostadsområden när jag får händerna på hans telefonnummer.

Dagen är inte slut ännu, säkert hinner det hända mer negativt. Hade inte förvånat mig.

Inga kommentarer: