lördag, september 08, 2007

Hon gav mig en blick och det gick som det gick

Samtal på onämnbar restaurang på Arlanda:

Kassörska: Vi har pratat här om att du är lik någon.
Smuckers: Jaha, vem kan det vara?
Kassörska: Jag kommer inte riktigt ihåg vad han heter......en fotbollshuligan
Smuckers: Fotbollshuligan?? Jag vet inte vem det kan vara...
Kassörskan: Han som sprang in på planen i Danmark
Smuckers: Oj, då. Jaha...mmm...jag vet inte vad jag ska säga.
Kassörska: Men han blev rik på det (i ett försök att släta över)
Smuckers: Ja, men allt lär gå till alla böter som han kommer få. Nä, nu måste jag till Råsunda och springa in på planen igen. Det är ju returen kväll.

Jag ville bara ta ett snabbt adjö av morsan, ta på mig huvan, gå direkt till bilen, vänta i garaget tills det blev mörkt, duscha i två timmar och googla på skönhetsoperationer.

Inga kommentarer: