tisdag, september 11, 2007

What would Earl Hickey do?

Jag gör ju ingenting annat än gnäller på den här bloggen. Jag borde öppna en egen konsumentombudsmannatjänst och börja leva på min hobby. Jag kan knappt komma ihåg sist jag köpte något smärtfritt. Alltid strular företaget till något och för varje gång blir jag surare. Så utan längre väntan sågar vi nu de två senaste:

* Mediashop. Dom skickade en färgpatron som bara skrev rosa. När jag påtalade detta lovade dom att skicka en ny. Efter tre veckor fick jag påminna och då kom faktiskt en patron som fungerade (det var alltså inte fel på min skrivare). Man har ju lärt sig att företagen är klåpare så givetvis håller jag inne på betalningen tills rätt grejer kommer. När en felfri patron kommit betalade jag fakturan nästa dag. Annars ska sägas att Mediashop är bra, men nu gick det fel.

* Fakturera mig! Några dagar efter fakturan var betalad får jag en påminnelse med påminnelseavgift av Fakturera mig som sköter faktureringen. Man har ju lärt sig att företagen är klåpare så jag kollar upp statusen på min faktura och ser att dom fortfarande vill ha påminnelseavgiften på femtio kronor. Så jag mejlar och förklarar att fakturan är betald och jag borde inte behöva betala påminnelseavgiften eftersom det inte är mitt fel att säljaren levererade sent. För ett svar att jag kan glömma allt och gå vidare med mitt liv. Några dagar senare kommer en påminnelse på påminnelseavgiften som dom nyss sa att jag kunde glömma. Klåpare!

Men det är ju roligt när deras klåperier blir till vår fördel. Kolla till exempel hur många handdammsugare vi fick!! Sex stycken! Vi som bara hade beställt en! Nu är frågan om vi ska anse att julklapparna redan är fixade i år eller om vi ska satsa på vårt karma.

3 kommentarer:

Anonym sa...

hur i helskotta fick de EN dammsugare till SEX! *lol*

julklapparna e fixade å karma blir de när du glädjer de fem nya handdammsugeägarna till jul ;)

Smuckers sa...

Beats me! Dom brydde sig inte att kolla helt enkelt och trodde att en låda var en dammsugare, när det i själva verket var sex dammsugare i en låda.

Om det hade kommit sex tvättmaskiner (vi hade beställt en sådan också) så hade jag kanske reagerat när leveranskillen kom.

Anonym sa...

HA HA HAA ja jädrans... sex tvättmaskiner, det hade känts aaaaningens skumt!

jag hade helt ärligt tänkt att de nog ganska snart kommer upptäcka att de saknar fem dammsugare. men hållt i dem, det är ju ett tag till jul.

karma är när det bjussas på massa dammsugare som man kan förnöja andras liv med ;)